Příběh velké touhy a lásky aneb jak jsem k pěstounské péči přišla 12. Jak jsem byla za hvězdu (příběh Kateřiny)

Dál jsme spolu táhli tu naší káru.Už jsem se ani neopovažovala na OSPOD ptát se co je nového s pěstounskou péčí na broučka , pokaždé jsem slyšela to samé. Pokud budete o něco žádat,bude to vypadat,že to děláte pro peníze. Tak chcete to dítě nebo ne!!! Jenže peněz rychle ubývalo. Tak co s tím?Ozvala se mi kamarádka,že hledají vedoucí na Letní dětský tábor.V minulosti jsem již s tímto měla zkušenosti.Jezdila jsem jako vedoucí několik let.Měla jsem podmínku, broučka si beru s sebou.Dali jsme si schůzku se zřizovatelkou.Popravdě, bála jsem se .Ovšem souhlasila s mojí podmínkou,oplátkou jsem musela slíbit,že si vezmu nejmenší holčičky.Ty nikdo nechtěl.Plácly jsme si na celé léto s tím,že to zkusím jeden běh.Pokud to brouček zvládne,zůstanu celé léto.29.6 jsem nás zbalila. Mezi tím už náš brouček měl pleny pouze na noc a dlouhé cesty.Dohnal své vrstevníky a problém mu dělala jen řeč,hrubá a jemná motorika.Také byl těžce závislý na,,mamince".Brouček se hrozně těšil.Spali jsme ve velkých vojenských stanech.Jeden stan,byl vždy pro jeden oddíl.V čele stanu byla obrovská dvoupostel ,pro mě a broučka.Za ní pak stěna ze skříněk na oblečení.Jedna skříňka měla čtyři poličky a byla vždy pro jednu palandu.Po obou stranách pak byly palandy pro děti.Uprostřed stál dlouhý stůl a lavice.Manžel nás dovezl autem poslední den v červnu. Přivezli jsme sladkosti.Hry,papíry,pastelky,látky,korálky...........Měla jsem toho osm krabic od banánů.První den jsme se sešli jen my vedoucí.Děti měly dorazit až druhý den.Přebrala jsem stan a šla se s broučkem ubytovat.Většinu věcí jsem ponechala v krabicích,které jsem postavila nahoru na skříňky.Přivezla jsem si dvoje svoje povlečení. Povlékla jsem a tak trochu se cítila jako doma.Otevřela jsem stanová okna,aby se vyvětralo .Požádala o hadr ,kýbl a celý stan jsem si uklidila.V tomhle moje děti spát nebudou.Deky a polštáře jsem vynesla na slunce.Po třech hodinách jsem byla spokojená.Uklizeno ,čisto,voňavo. Povlečení si děti měli dovézt z domova.Pak byl oběd.Paní hlavní vedoucí byla mladá holka,která moje počínání moc nechápala.Po obědě jsem dala broučka spát a na každý polštář vyrobila obal a vložila malý dárek.Dala jsem ho pod polštář ,jako překvapení.Byly to drobnosti.Omalovánky,tužka,pexeso,sponky.gumičky....Malej se prospal.Ve stanech byla zavedena světla,ale ne klasická elektřina.Před vstupem byl obrovský pytel,jako koš a uvnitř menší koš.Vedoucí měli možnost nabíjet si mobily v kuchyni.Děti měly mobily zakázané.Vstup do stanu tvořila jakási předsíňka.Odpoledne jsem potkala na procházce kamarádku.Měla nedaleko chalupu.Zrovna vyhazovala nějaké věci. Starý smeták, lopatku, košťátko, starý igelitový ubrus,dětskou vaničku,nějaké hračky,plechový kbelík,valchu,rozkládací sušák,několik starých plen a ručníků.....Prostě poklady.Řekla mi ,že na chalupě je celé léto.Když budu něco potřebovat,stačí si říct.V táboře byly dva smetáky na celý tábor.Po návratu jsem hned poklady využila.Ubrus jsem natáhla v předsíňce,děti si tu budou odkládat boty.Do vchodu jsem dala starý ručník jako rohožku.Alespoň tu nebude bordel.Večer jsme chvíli poseděli a já šla spát. Malej byl v pohodě. Ráno jsem vstala,poklidila a šla s broučkem na snídani. Pak jsme měli krátkou poradu.Paní vedoucí jen zírala,jak můj dočasný domov prokouknul. Pak jsem si s broučkem hrála,chodila po táboře.Okolo jedenácté se děti začaly pomalu sjíždět. Jako první přijela Ája. Promluvila jsem si s její maminkou.Maminka mi řekla,že Ája je hodně divoká,proto tu byla jen na zkoušku.Jako další přijela Bára.Moc milá holčička,o té však maminka tvrdila,že je zatvrzelá,zlostná a popudlivá.No to mi to pěkně začíná! První dvě a žádná sláva.Pak už přijížděly jedna za druhou.Brouček stál celou dobu u mě .Holky se mu moc líbily.Podal jim ruku a řekl,,Já jsem brouček,a jsem mojí maminky".Oběma holkám lípnul pusu.Vzala jsem je do stanu a přidělila jim první palandu.Pomohla jsem jim vybalit.U Báry mi spadla čelist.Dívenka měla u sebe na čtrnáct dní přes patnáct tisíc.Požádala jsem hlavní vedoucí o úschovu. Ája měla asi 600.Děvčata mi hned začala tykat a brouček byl ve svém živlu.Tolik pozornosti.Pak už jezdila děvčata jedna za druhou.Všechny jsem ubytovala,pomohla jim vybalit a také povléci.Už jsem byla jako kvočna s hejnem kuřátek.Jediné co mě dostávalo,bylo to,kolik dívky měly peněz.Většina dívek měla okolo 10 000.Až na pár výjimek byli děti z Prahy.Nakonec jsem nejméně peněz měla já a Ája. Také oblečení které si děti vybalovaly bylo povětšinou jen značkové.No nevím,jak je bude bavit batika a jiné aktivity.Trochu jsem se bála.Pak už jsme šli na oběd.Každý vedoucí si dělal vlastní denní režim i náplň.Povinné byly pouze společné celodenní naplánované výlety.Snídaně byla v osm.Každý dostal dva rohlíky.Na stole pak byla Perla a jam,druhý den Perla a med, jednou v týdnu byla na dítě kostička sýra. Děti ráno dostaly rovnou i svačinu,rohlík ,plus mrkev nebo jablko,nebo chleba s pomazánkou.Jednou týdně byl jogurt nebo přesnídávka.I obědy a večeře byly velmi jednoduché.Ale my jsme na to byli zvyklí. Oběd byl v jednu,pak dvě hodiny polední klid.Odpolední svačina ve tři.Večeře o půl sedmé.Večerka v deset.Povinné bodování stanů bylo okolo desáté dopoledne.Po večeři byl vždy nástup.Večer pak diskotéka,hledání pokladu,co kdo navrhnul.....Broučka jsem dala přes poledne spát a s holkama jsem si popovídala.Byly to fajn holky.Chvíli mi trvalo najít si cestu jen k jedné,jmenovala se Martina.Taková zvláštní vyčůráná potvůrka.Holek jsem se ptala kdo chce s kým spát.Jenže ony se neznaly.Tak jsem napsala jména na papírky a holky se losovaly.

Užili jsme si u toho dost legrace.Než se brouček probudil,holky už byly ve dvojicích.Po svačině jsem vzala holky po okolí na procházku.Nebyla jsem moc daleko od svého bydliště a dobře jsem to tu znala.Zabočila jsem k lesu.Tam byl palouček,kde jsme si sedli a začala jsem se holek ptát co by chtěly dělat.Měla jsem s sebou velký blok a několik tužek.Tak se nám tam nakupily věci jako ,koupání ,zpívání,výlety,soutěže,malování.....Brouček byl na vrcholu blaha.Malým slečnám se moc líbil.Měla jsem tam děvčátka 6 až 9 let.Aby se mi ty moje děti nenudily,popošli jsme kousek dál a začali stavět chaloupky.Báječně jsme se u toho bavili.Pak jsme je hodnotili a bodovali.Než jsme se nadáli ,byl čas jít na večeři.Po večeři ještě nebyl daný žádný program,proto jsme si udělali ve stanu seznamovací večírek. První jsem se představila já,pak měl každý říct své jméno,co ho baví,kde bydlí,....Jenže holkám se do toho nechtělo.Zato ten můj kluk ,postavil se ,představil se a řekl ,že bydli doma s mamintou a tátou,máme kocoula,ten má lád myši a mlíko.Já mlíko taky,myši né.Taky mám lád mazli s mamintou.Holky mu zatleskaly a on se dmul pýchou.Dala jsem mu číslo jedna.Po broučkovo výstupu,už se žádná z holek nestyděla.Tak jak se představovaly,dostávaly čísla.Ty jsme pak používali při počítáni.Po osmé brouček začal usínat.Rychle jsem ho šla tedy umýt a vzala sebou i holky.Umyly se a vyčistily si zuby.Ve stanu jsem pak broučka zabalila do deky a přečetla mu pohádku.Pak jsem mu zazpívala jeho ukolébavku. .Hrály jsme potom s holkama ještě hry a povídaly si.Většina děvčat se mi zdála taková zamlklá.Tak jsem se jich zeptala,jestli jim tu nevadí brouček.Hned odpověděly že ne.Jen Bára se mě ptala jestli takhle čtu broučkovi každý den.Ano,jako každá maminka.Víš Katko ,moje maminka mi nečte.A ani nikdy nezpívá.Víš ona chodí pořád do práce,táta taky.U nás je to taky tak,hlásily se mi další holky.Tak jsem zjistila,že deset holek zná rodiče jen z telefonu,nebo z exotických dovolených,Tři víc než rodiče znaly prarodiče.No paráda,já,,socka" je budu bavit batikováním laciných šátků a triček.Zahnala jsem holky do postele a začala jsem jim vyprávět pohádku.Moc se jim líbila broučkova ukolébavka,tak jsem jí jim zazpívala.Během půl hoďky vše chrnělo.Jen Ája ne .Tak jsem jí vzala s sebou ven.Po táboře bylo ještě hlučno.S Ájou jsme si ještě daly pár koleček kolem tábora.Nejvíc nás zaujal prudký kopec. Pojmenovaly jsme ho,,Pahorek".Ája si ho chtěla vyběhnout.Proč ne?Dala to dvakrát.Pak se na mě zaculila:,,Katko,mě už se chce spát".,,Tak alou do koupelny a chrnět!"Opravdu,než jsem se svlékla,už spala.Brouček spokojeně chrupkal.Mně nějak nešla z hlavy ta debata,.Mám tady holky ,které mají kapesné,které překračuje náš měsíční přijem.Mají oblečení všech možných světových značek,přitom jsou na tom hůř než některé děti,které doma mají suché brambory a oblečení ze sekáče.Bylo mi jich neskutečně líto.Slzy se mi začaly kutálet po tváři a přinášely mi tak úlevu.Potichu jsem nahmatala v kapse své mikiny kapesník a pomalu začala usínat.,,Katko!Znovu jsem otevřela oči.U postele mi stála Bára.,,Co je?",, Nemůžu usnout!Vem mě k sobě ,prosím."To už jí přeskakoval hlas.Zvedla jsem deku.Vklouzla ke mně a během chvilky spala.Konečně jsem usnula i já.Ráno jsme pak po snídani batikovali.Holky to moc bavilo.Pak jsme hráli zaháněnou.Brouček byl velmi akční a mě udivovalo,že pokud se dobře bavil,vůbec mu nevadilo,že mu nestojím za zadkem.Krásné a důležité poznání.Jen pokud měl pocit,že některá z holek je u mě až příliš dlouho,Přišel a důrazně jim dal najevo,že jsem jeho MAMINTA.Po obědě si všechny děti šly dobrovolně lehnout.Dokonce i Ája usnula.Zase byla pohádka a ukolébavka.Slíbila jsem holkám,že jim vymyslím vlastní ukolébavku.Odpoledne mi oznámila hlavní vedoucí,že můj instruktor je nemocný.Dnes tedy nepřijede,zkusí mi ale sehnat náhradu.Šla jsem se tedy s holkama koupat.Byl to poměrně velký rybník.Hned jsem se děvčat optala,kdo je plavec.Holky se celkem v pohodě přiznaly,která umí a neumí plavat. Až na Martinu.Ta mi tvrdila,že je výborný plavec.V moři se prý i potápěla,Začala jsem si holky zkoušet.Brala jsem jednu po druhé do hluboké vody.Po několika tempech mi bylo jasné kdo na tom jak je.ZBYTEK ZATÍM ČEKAL NA BŘEHU.Ještě jsem se jistila gumovým kruhem.Všechny plavkyně prošly.Tak přišla řada i na Martinu.Málem se mi utopila.Šoupla jsem jí do kruhu a odtáhla jí na břeh.Měla jsem chuť jí vynadat,jenže byla tak nešťastná,že mi jí bylo líto.Pak šly do vody.Nejdřív všechny do brouzdaliště.Brouček si to náležitě užíval.Potom jsem neplavce vyhnala z vody a plavce vzala po dvou plavat.Měla jsem sebou nafukovací míč.Ve vodě jsme pak řádili a užívali si krásny den.Na zpáteční cestě jsem potkala svoji kamarádku.Nedala jinak a museli jsme k ní na koláč a limču.Moc se holkám líbila.Domluvila se se mnou,že mi s dětmi pomůže.Ale nechtěla to přes smlouvu.Další den byl v plánu výlet do našeho okresního města. Brouček to tu dobře znal. Holkám vše popisoval.Požádala jse svoje neplavce,aby si koupili vesty.Ukazovala jsem jim město a bylo to moc pěkné.Najednou Bára šlápla malému na botu.Nechtěla ,ale stalo se .Broučkovi praskla přezka a bylo,,vymalováno".Padal k zemi! Sice jsem ho držela,ale trochu si odřel koleno.Vůbec nebrečel.Neboj ,kousek odsud máme levný obchod,koupím tam broučkovi jiné boty,Utěšovala jsem Barču.Kamarádka byla už s námi.Na náměstí jsme daly dětem rozchod,Kamarádka se rozplácla na lavičce u kašny.Já letěla pro botky a holky se rozběhly po obchodech.Koupila jsem nové levné sandálky a spěchala nazpět.Broučka nové botky potěšily . Volala jsem manželovi,že až za mnou v neděli pojede,budu potřebovat nějaké peníze.Na náměstí už postávaly dívky ověšené balíčky.Jako poslední dorazila Bára.,,Katko ,promiň ,nechtěla jsem broučkovi ublížit",,.Baru ,já vím nic se nestalo."Bára ale podala broučkovi balíček a v něm nové botky.Byly to pumy a z ceny se mi udělalo nevolno.,,Ne ,to nejde!",,Katko volala jsem mámě,ta s tím souhlasí.Můžeš jí zavolat.",,Jak si jí volala?",, Koupila jsem si telefonní kartu a číslo mám na papírku."Volala jsem tedy mamince.S LEDOVÝM KLIDEM MI ŘEKLA,ŽE TO TÍMTO POVAŽUJE ZA VYŘÍZENÉ A ŽE NECHÁPE,PROČ ŘEŠÍM TĚCH PÁR ŠPRDLÍKŮ.Nechápala jsem.Poděkovala jsem,ale měla jsem divný pocit.Zato brouček byl z botek paf.Ony dokonce i svítily! Další dny pak ubíhaly v pohodě.V neděli byl návštěvní den.Překvapilo mě jak málo rodičů dojelo za dětmi. Koupání, soutěže a výlety.Broučka mi holky přihlásily i na misáka,To snad ani není možné!Brouček mi mezi holkama jen kvetl.Misáka vyhrál.Celej šťastnej se ochotně se všema dělil o dort.Ten den v noci přišla bouřka.Rázem jsem měla postel plnou až k prasknuti.S holkama jsem si hodně povídala.Hlavní výhrou byl vyhlídkový let.Bára a Ája byly velmi vyrovnané soupeřky.Bára byla vedena z domova,že nikdy není dost dobrá,vždy jí tlačili,ještě dál.Vyhrála i pěveckou soutěž.Místo chvály však slyšela,co vše udělala špatně.Pomalu se blížil konec soutěže i tábora.Nacvičovali jsme Zlatovlásku.Tu chtěli hrát všichni.Tak tahali špejle.Vyhrála to Ája.Moc dobře věděla ,jak Bára touží hrát Zlatovlásku.Svou roli jí přenechala.Bára pak vyhrála celkovou soutěž. Ája byla smutná.Ona si to chtěla zkusit,jaké je to letět.Bára jí zas přenechala svůj let.Byla jsem tak moc šťastná.Povedlo se nám i divadlo.Pomalu se přiblížil konec.Vše jsme sbalili.dali si adresy a slib,že si budeme psát.Musela jsem odjet o hodinu dřív ,než přijel autobus pro moje holky.Manžel pro mě přijel autem.Rozhodla jsem se zůstat na celé prázdniny.Musela jsem si pro pár věcí domů.S každou zvlášť jsem se loučila. Brouček se také s holkama olíbal. Holky udělaly špalír a my jsme jím projížděli.Manžel jel velmi pomalu.Pak mi jen řekl,ŽE SE CÍTÍ JAKO BY VEZL NĚJAKOU FILMOVOU HVĚZDU.