REKLAMA NA PĚSTOUNSKOU PÉČI :-)

„Mamííí, mamííí koupíš nám ho?" žadonil náš syn, potom co proběhla reklama v televizi. Možná si ještě vzpomenete na TV spot, na nádherné štěně zlatého labradora, které uchopilo do tlamy konec toaletního papíru a rozeběhlo se s ním do vedlejší místnosti. Za okamžik byla rolička prázdná a dítě sedící na záchodové míse spustilo povyk.
Chvíli si to rovnám v hlavě, než mi to docvakne „Jo, ty chceš to štěně, ne ten toaleťák!"

Reklama je reklama.
Jsem dobrá máma a tak máme nejen ten toaleťák, ale i to štěně! Tedy, dnes už to je dáma v letech, zasloužilá matka a miláček rodiny. Začalo to ale právě reklamou...
Dobrá reklama či upoutávka dělá divy. Kdo by nevzpomínal na hlášku: „Já nemusím, já už ho vidím!" z vánoční reklamy na kofolu!

A stejně roztomilá holčička teď vystupuje v reklamě na pěstounskou péči. „ Mami, kde jsi?" zazní smutně a vůbec nepochybuji, že to osloví nejednoho váhavce.

Budou ale zájemci chtít to, co jim později bude nabízeno ve skutečnosti?

Pokud ano, je všechno v pořádku. Klidně ať v reklamách na šťastný domov vystupuje kdokoli. Trochu se ale obávám, toho, že se po příchodu dětí, nová rodina ocitne v docela jiné realitě. Měli by být připraveni. Mají právo na informace od samého počátku.

I po letech si vzpomínám na náš naivní začátek pěstounské péče. Na dvě vlčata ulovené ve volné přírodě a vsazené do civilizace. Nebylo to tak, že by se mláďata přizpůsobovala novému domovu, ale po několik měsíců se náš dům měnil v divočinu a my v obyvatele džungle.
Nakonec jsme se se situací vyrovnali a vrátili se ke kormidlu. Už jsme to opět my, kdo určuje pravidla,ale začátky nebyly snadné.

Pěstounská péče se nedá prodávat. Není to otázka nabídky a poptávky. Jako první by měl zájem projevit ten, kdo se chce stát náhradním rodičem. Slovo náhradní neznamená méně, náhradní ponožky si každý bere pro jistotu, náhradním autem spěcháme do práce a náhradními brýlemi koukáme na svět...

Každá reklama ukazuje jen jednu stranu mince, ta druhá bývá pečlivě skrytá. A dvouletá záruka? Na tu bych příliš nespoléhala :-)